معرفی ناکافی خدمات مانع اصلی جذب گردشگر سلامت است
نماینده بخش خصوصی با اشاره به ضعف اطلاعرسانی در حوزه گردشگری سلامت گفت: گردشگران سلامت هنگام ورود به مرزهای کشور با هیچ دستگاه اطلاعرسانی ویژهای روبرو نمیشوند و این موضوع مانع جدی برای جذب بیماران خارجی است.
ضعف اطلاعرسانی و برندسازی به عنوان چالشی اساسی در مسیر جذب گردشگران سلامت در منطقه آزاد اروند شناسایی شده است. نمایندگان بخش خصوصی بر لزوم ایجاد سازوکارهای مؤثر برای معرفی خدمات درمانی به بازارهای هدف تأکید کردند.
بنابر گزارش روابط عمومی رویداد بینالمللی گردشگری پزشکی اروند، اکبر غمخوار در نخستین نشست شورای سیاستگذاری این رویداد اظهار داشت: امکانات گردشگری سلامت ما در بازارهای هدف به خوبی معرفی نشده است.
وی با اشاره به مشکلات موجود افزود: وقتی یک گردشگر سلامت وارد مرز شلمچه میشود، هیچ دستگاه اطلاعرسانی مناسبی در حوزه گردشگری سلامت وجود ندارد.
نماینده بخش خصوصی به ضعف برندسازی اشاره کرد و گفت: در دنیا گردشگران سلامت یا به بیمارستانهای برند مراجعه میکنند یا به پزشکان برند، در حالی که ما هیچکدام از اینها را در منطقه آزاد اروند نداریم.
غمخوار بر لزوم ساماندهی خدمات تأکید کرد و افزود: باید دلالها را در قالب آژانسهای خدمات مسافرتی یا شرکتهای درمانی تسهیلگر ساماندهی کنیم.
وی ایجاد دفتر اطلاعرسانی در شهرهای مختلف عراق از جمله بصره و ناصریه را از راهکارهای مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: سرمایهگذار به دنبال سود است و باید امکانات و تسهیلات لازم را به وضوح مشخص کنیم.