راه اندازی سامانه پاسخگویی تلفنی سؤالات یارانه، کالابرگ و دهکبندی
سازمان هدفمندسازی یارانهها، شماره تلفنهای مستقیم کارشناسان برای پاسخگویی به مشکلات و سوالات شهروندان در مورد یارانه نقدی، کالابرگ الکترونیکی و دهکبندی را منتشر کرد.
سازمان هدفمندسازی یارانهها با انتشار شماره تماسهای مستقیم کارشناسان، امکان ارتباط تلفنی شهروندان با مسئولان ذیربط را فراهم کرده است.
بنابر گزارش خبرگزاری ایرنا، این اقدام با هدف خدمترسانی بهتر و ارائه مشاوره تخصصی به شهروندان در خصوص مسائل مربوط به «یارانه نقدی، دهکبندی، کالابرگ و ایجاد یا اصلاح ساختار خانوار» انجام شده است.
بر این اساس، مسئولیت پاسخگویی به سوالات مردم بین چهار مرکز مختلف تقسیم شده است:
سازمان ثبت احوال کشور متولی اصلی مشکلات مربوط به "پایگاه خانوار" است. شهروندان برای مشاهده، ایجاد یا اصلاح ساختار خانوار (ازجمله امور ازدواج، طلاق، فوت، تولد، تعیین سرپرست خانوار و احکام قضایی) میتوانند به سامانه ncr.ir مراجعه یا با شماره ۰۲۱۱۵۱۰ تماس بگیرند.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول رسیدگی به اعتراضات "دهکبندی" و "کالابرگ الکترونیکی" است. متقاضیان برای ثبت اعتراض یا استعلام وضعیت خود باید به سامانه حمایت (hamayat.mcls.gov.ir) مراجعه یا با شماره ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرند.
سازمان هدفمندسازی یارانهها نیز از طریق "سامانه سیمین" (samim.ir) به سوالات عمومی پاسخ میدهد. تغییر اطلاعات حساب بانکی و شماره شبا، تبدیل یارانه نقدی به کالابرگ و مشاهده سوابق درخواستها ازجمله خدماتی است که این سازمان ارائه میدهد. شماره تماس مستقیم با کارشناسان این سازمان ۰۲۱۴۳۸۵۷ اعلام شده است.
همچنین یک "مرکز تماس کالابرگ" به صورت تخصصی و در ساعات طولانیتر (از ۸ صبح تا ۱۲ شب در تمامی روزهای هفته) با شماره ۰۲۱۶۳۶۹ در دسترس شهروندان قرار دارد. این مرکز علاوه بر تماس تلفنی، از طریق پیامرسان "بله" نیز خدمات پشتیبانی ارائه میدهد.