JAI NewsRoom مدیریت

اروند؛ برند گردشگری سلامت ایران

05 آذر 1404 | 14:02 •اقتصاد
اروند؛ برند گردشگری سلامت ایران

رئیس انجمن خدمات بین‌الملل سلامت ایران با تأکید بر لزوم تعیین سهم مشخص برای منطقه آزاد اروند در برنامه ملی گردشگری سلامت گفت: این منطقه باید به برند ملی گردشگری پزشکی کشور تبدیل شود.

براساس گزارش روابط عمومی رویداد بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گردشگری پزشکی اروند، دکتر محمد جهانگیری در نشست شورای سیاست‌گذاری این رویداد اظهار داشت: توسعه واقعی بدون تعیین شاخص، عدد و مسئول مشخص امکان‌پذیر نیست و باید سهم منطقه آزاد اروند از ۶ میلیارد یوروی طرح ملی گردشگری سلامت تعیین شود.

وی با اشاره به نقش کلیدی هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی (هگتا) گفت: این مجموعه باید تمرکز دوساله خود را بر عملیاتی‌سازی گردشگری سلامت در اروند قرار دهد.

رئیس انجمن خدمات بین‌الملل سلامت ایران بر لزوم ایجاد برند گردشگری پزشکی برای اروند تأکید کرد و افزود: باید بسته‌های تسهیلاتی مشخص برای بیماران، پزشکان و سرمایه‌گذاران تدوین شود.

جهانگیری پیشنهاد تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری گردشگری سلامت اروند با مشارکت صندوق توسعه ملی و معاونت علمی ریاست‌جمهوری را مطرح کرد و گفت: این صندوق می‌تواند تسهیلات شفاف برای سرمایه‌گذاران فراهم کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران دارای امن‌ترین و مجهزترین سیستم پزشکی منطقه است و اروند می‌تواند به الگویی موفق برای توسعه گردشگری سلامت در سراسر کشور تبدیل شود.

بازگشت به فهرست